Сделать свой сайт бесплатно
https://fo.ru
Реклама
Создай свой сайт в 3 клика и начни зарабатывать уже сегодня.
photoshop
Компьютер графикаси. Аdobe Photoshop дастур хакида умумий маълумот.
Компьютер графикаси 2 хил булади: векторли ва растрли (нухтали). Векторли графика мухаррирларига мисол килиб Adobe Illustrator, Corel Draw ва Macromediya Flash дастурларни айтиш мумкин. Ушбу дастурларда расмлар хар хил чизиклар ва кийшик векторлардан иборат булади.
Векторли графикада яратилган расмлар логотип, иллюстрациялар ва заставкалар яратишда фойдаланилади. Растрли графика мухаррирларига мисол килиб Adobe Photoshop ва Paint дастурларни айтиш мумкин. Ушбу даструларда расмлар майда квадрат - пикселлардан иборат булиб мозаика холатида расмни хосил килади. Растрли графикадан ракамли фотосуратлар ва сканердон олинган расмлар билан ишлаш учун фойдаланилади. Компьютер графикада дюймдаги пикселлар сони (ppi) асосий шарт булади. Канча купрок пикселлар сони булса шунча тасвир сифатлирок булади. Масалан агар ppi=72 булса у холда 1 квадрат дюймга 5184 пискел жойлашади ва унинг хажми 6 Кб булади, агар эса ppi=144 булса у холда 1 квадрат дюймга 20736 пискел жойлашади ва энди унинг хажми 21 Кб га тенг булади. Шу билан бирга мониторнинг курсатиш ва принтернинг чикариш сифати - дюймга пискеллар сони (dpi) (72 ёки 96 dpi) ва дюймга чизиклар сони (Ipi) (300-2400 dpi лазерли, сепувчи принтерлар учун ва 75-200 lpi матрицали принтерлар учун), хамда компьютер ранглар сифати (2, 16, 256, 32 000, 16 000 000 ранглар сони) хам катта ахамиятга эга булади. Ранг холатлари - рангларни чикариш ва курсатиш йули. Ранг холатлари 2 хил булади: RGB (кизил, зангор, кук) мониторларда тасвик курсатишда фойдаланилади, CMYK (хаворанг, пурпур, сарик, кора) босмада фойдаланилади. RGB холатидаги ранглар сони CMYK холатга караганда купрок.
Adobe PhotoShop дастурни ишга тушириш учун Windows нингасосий меню тугмасини босамиз, унинг ичидан Программы булимини танлаймиз ва Adobe номли гурухдан Adobe PhotoShop номли буйрукни танлаймиз. Натижада куйидаги ойна хосил килинади:
Ушбу ойнанинг юкорисида меню сатри жойлашган. У куйидаги кисмлардан иборат: Файл (File), Правка (Edit), Рисунок (Image), Слой (Layer), Выделение (Select), Фильтр (Filter), Вид (View), Окно (Window) ва Помощь (Help).
Унинг тагида иш куролларнинг хусусиятлари сохаси (Панель Свойств - Options bar) жойлашган. Агар ушбу соха экранда йук булса уни Окно (Window) менюсидаги Свойства (Options) буйруги ёрдамида экранга чикаришимиз мумкин.
Хусусиятлар сохаси пастида иш сохаси жойлашган булиб, унинг чап томонида иш куроллар сохасини (панель Инструментов - Toolbox) куришимиз мумкин. Иш сохасининг унг томонида хар хил ёрдамчи сохалар жойланиши мумкин: Слои - Layers, История - History, Каналы - Channel, Цвета - Color, Стили - Style, Свойства кисти - Brushes, Свойства шрифта - Character ва хоказо. Ушбу сохаларни хам Окно(Window) менюсидаги буйруклари ёрдамида экранга чикаришимиз ва экрандан олиб ташлашимиз мумкин.
Ёрдамчи сохаларни кичкинаштиришимиз хам мумкин. Бунинг учун соханинг юкорисидаги кичкиналаштириш (свернуть) тугмасидан фойдаланамиз. Ёрдамчи сохаларда бизга энг керакли бу иш куроллар сохаси (панель Инструментов -Toolbox) ва катламлар сохаси (Слои- Layers). Янги PhotoShop файлини яратиш ёки эски файлни кайта очиш учун меню Файлдаги Создать ва Открыть буйругларидан фойдаланамиз. Файл яратганимизда экранда куйидаги ойна хосил килинади
Бу ойнада унинг номини Name, турини Preset, энини Width, буйини Height, сифатини Resolution, ранглар холатини, орка рангини танлашимиз керак булади. Хаммасини танлагач ОК тугмасини босамиз ва натижада экранда янги буш иш соха хосил килинади.
Саволлар: 1. Компьютер графикаси хакида нима биласиз? 2. Adobe PhotoShop дастурнинг умумий куринишини тарифлаб беринг?
7.2. Аdobe Photoshop дастурнинг иш куроллари. Соха танлаш.
Дастурда ишлаш учун ёрдамчи иш куроллар сохасидаги тугмалар билан танишалик. У экраннинг чап томонида жойлашади. Агар у экранда йук булса у холда Windows (Окна) менюсидаги Панель Инструментов - Toolbox буйрукни ишга туширишимиз керак.
Туртбурчак соха танлаш - Rectangular marquee (прямоугольная область) - [M] - иш сохасидаги актив катламда туртбурчак сохани танлаш.
Айлана соха танлаш - Elliptical marquee (эллиптическая область) - [M] - иш сохасидаги актив катламда эллипс сохани танлаш.
Алохида сатр соха танлаш - Single row marquee (строка пикселей) - [M] - иш сохасидаги актив катламда битта сатрга тенг сохани танлаш.
Алохида устун соха танлаш - Single column marquee (столбец пикселей) - [M] - иш сохасидаги актив катламда битта устунга тенг сохани танлаш.
Танланган сохага кушимча соха кушиш учун SHIFT тугмасини босиб туриб ушбу тугмадан кайта фойдаланамиз. Агар эса ALT тугмасидан фойдаланиб соха танласак, у холда танланган сохадан олиб ташлаш маъносини билдиради.
Хусусиятлар сатрида куйидагилар актив булади:
Лассо - Lasso (Лассо) - [L] - ихтиёрий сохани танлаш. Агар танлаганимизда ALT тугмасини босиб турсак, у холда бизнинг лассо купбурчак лассога ухшаб соха танлайди ва ALT тумасини босганимизда танланган соха беркилади.
Купбурчак лассо - Polygonal lasso (Многоугольное лассо) - [L] - купбурчак сохани танлаш. Танланган сохани беркитиш учун ёки сичконча билан иккитали босиш керак, ёки CTRL тугмасини боси куйворишимиз керак булади.
Магнит лассо - Magnetic lasso (Магнитное лассо) - [L] - ухшаш ранглар буйича соха танлаш. Компьютер танлаган нухтани бекор килиш учун Backspace тугмасини босиш керак.
Танланган сохага кушимча соха кушиш учун SHIFT тугмасини босиб туриб ушбу тугмадан кайта фойдаланамиз. Агар эса ALT тугмасидан фойдаланиб соха танласак, у холдатанланган сохадан олиб ташлаш маъносини билдиради.
Хусусиятлар сатрида куйдагилар актив булади:
Сехрли таёкча - Magic wand (Волшебная палочка) - [W] - бир хил рангли сохани танлаш.
Танланган соха устидан биз хар хил харкатларни бажаришимиз мумкин. Масалан хотирага киркиб олиб ёки нусха олиб янги катламга уни куйишимиз мумкин. Ёки уни хажмини узгартириш ва айлантиришимиз мумкин. Ва нихоят уни иш соха буйлаб силжитишимиз мумкин.
Харакатланувчи - Move (перемещение) - [V] - танланган сохани иш соха буйлаб харакатлантириш.
Агар ALT тугмани босиб харакатланишни бошласак, у холда танланган соханинг нусхаси олиниб у харакатланади. Агар эса SHIFT тугмасидан фойдалансак, у холда танланган соха факат вертикал ва горизонтал харакатланади. Танланган сохани клавиатурадаги йуналиш стрелкалари ёрдамида хам харакатлантириш мумкин, шунда хар бита стрелка босилганида, танланган соха 1 пикселга силжийди.
Кадрловчи - Crop (Кадрирование) - [C] - файлнинг керак эмас кисмларни киркиб олиб расмни кичкиналаштириш. Бунинг учун керакли сохани танлаб ENTER тугмасини босамиз, агар танланишни бекор килмокчи булсак ESC тугмасини босшимиз керак.
Булиш пичокчаси - Slice (Нарезка) - [K] - тасвирни бир нечта кисмга булиб чикиб уни Интернетда кисмларга булинган холатда чикариш учун тайёрлаб куяди.
Булинишларни созлаш - Slice select (Выбор модулей) - [K] - бир нечта кисмга булинган тасвирни созлаш (булакларни чузиш).
Саволлар: 1. Расмнинг сохасини танлаш неча усули бор ва уларнинг фаркини тарифлаб беринг? 2. Танланган соха устидан канака харакатларни бажариш мумкин? 3. Расмни кадрлаш ва бир неча кисмларга булиш хакида нима биласиз?
7.3. Аdobe Photoshop дастурнинг иш куроллари. Расм тахрирлаш.
Калам - Pensil (карандаш) - [B] - калам ёрдамида чизиш.
Муйкалам - Paintbrush (кисть) - [B] - чизиш асосий иш куроли. Агар муйкаламдан фойдаланган вактда Shift тугмасини босиб сичконча билан чизсак, у холда тугри чизиклар чизилади. Shift тугма ёрдамида сичконча босиб нухталарни бир бири билан боглаш хам мумкин. Муйкалам билан чизилган чизиклар каламга караганда чегаралари аник куринмайди.
Нусха олувчи Штамп - Clone Stamp (копирующий штамп) - [S] - расмнинг бошка кисмига ухшаш сохалар яратиш. Нусха олувчи сохани танлашда Alt тугмадан фойдаланамиз.
Накшли Штамп - Pattern Stamp (штамп узора) - [S] - сиз Patterns сохасида танланган накш билан курсатган сохани тулдириш. Агар узи накш яратмокчи булсангиз у холда биринчидан туртбурчак соха танлаш иш куроли билан (Rectangular Marquee) накш жойлашган сохани танлаймиз, иккинчидан меню Правка (Edit) га кириб унинг ичидаги Назначить узор (Define Pattern) буйрукни танлаймиз ва натижада шу накш Patterns сохасида пайдо булади.
Олдинги холатга кайтиш - History Brush (кисть предыстории) - [Y] - бу иш куролни танлашдан олдин сиз кайтиш керак булган холатни Предыстория (History) ёрдамчи сохада танлаб белгилаб куёишингиз керак. Кейин эса ушбу иш курол билан хамма шу холатдан кейин харакатларни курсатилган сохада учиришингиз мумкин булади.
Эффектли олдинги холатга кайтиш - Art History Brush (кисть предыстории со спецэффектами) - [Y] - олдинги холатга кайтиш иш куролига ухшаш булиб, фарки факат олдинги холатга кайтишда хар хил спецэффектлардан фойдаланилади.
Аэрограф - Airbrush (аэрограф) - [J] - пуливеризатор холатига ухшаш чизиш иш куроли. Агар аэрографдан фойдаланиш вактда Shift тугмасини босиб сичконча билан чизсак, у холда тугри чизиклар чизилади. Shift тугма ёрдамида сичконча босиб нухталарни бир бири билан боглаш хам мумкин.
Учиргич - Eraser (ластик) - [E] - асосий катламда расм учириш. Shift тугма ёрдамида сичконча босиб нухталарни бир бири билан боглаш хам мумкин.
Орка рангни учиргичи - Background Eraser (ластик фона) - [E] - факат орка рангни учириш.
Сехирли учиргич - Magic Eraser (волшебный ластик) - [E] - ухшаш рангли сохаларни учириш.
Градиент ранг бериш - Gradient (градиент) - [G] - градиент ёки битта рангдан бошкасига утиш ранги билан танланган сохани тулдириш.
Орка ранг бериш - Paint Bucket (ковш) - [G] - белгиланган сохани битта ранг ёки накш (тайёр ва биз яратган) билан тулдириш.
Контраст камайтириш - Blur (размытие) - [R] - контрастни каматириш ёки рангларни ёйиш.
Контраст купайтириш - Sharpen (резкость) - [R] - контрастни купайтириш ёки рангларни аниклаштириш.
Ранг тортиш - Smudge (размазыватель) - [R] - ранг ёйиш ёки тортиш.
Очрок килиш - Dodge (осветлитель) - [O] - тасвир рангларини очрок килиш.
Тукрок килиш - Burn (затемнитель) - [O] - тасвир рангларини тукрок килиш.
Ранг хуллаш - Sponge (губка) - [O] - тасвир рангларини кучайтириш .
Саволлар: 1. Калам, муйкалам ва штамп иш куроллар хакида нима биласиз? 2. Учиргич турлари хакида нима биласиз? 3. Градиент ва орка ранг бериш иш куроллар фаркини тушунтиринг? 4. Ранглар узгартириш иш куроллар хакида нима биласиз?
7.4. Аdobe Photoshop дастурнинг иш куроллари. Матн ва график шакллар яратиш.
Матн - Type (текст) - [T] - тасвирга матн кушиш. Ушбу иш курол ишлатилгандан кейин янги катлам пайдо булади (Text Layer).
Туртбурчак - Rectangle (прямоугольник) - [U] - туртбурчак чизиш.
Айланасимон туртбурчак - Rounded Rectangle (скруглённый прямоугольник) - [U] - айланасимон туртбурчак чизиш. Хусусиятлар сатрида бурчаклар радиусини узгартириш сохаси - Radius пайдо булади.
Айлана - Ellipse (эллипс) - [U] - айлана чизиш.
Купбурчак - Polygon (многоугольник) - [U] - купбурчак чизиш. Купбурчак томонларнинг сонини Sides соха ёрдамида курсатиш мумкин.
Чизик - Line (линия) - [U] - тугри чизик чизиш. Чизик калинлигини Weight соха рдамида узгартириш мумкин.
Махсус шакллар - Custom Shape (произвольная фигура) - [U] - хар хил тайёр шакллар чизиш. Хусусиятлар сатридаги Shape сохаси ёрдамида керакли шаклни танлашимиз мумкин.
Кул - Hand (рука) - [H] - агар расм экранга тулик сигмаса у холда бу иш куролни танлаб сичконча ёрдамида расмни силжитиш мумкин. Расмни экраннинг унг ва пастки кисмларда жойлашган куриб чикиш сохалар оркали хам силжитиш мумкин, аммо бу иш курол ёрдамида силжитиш кулайрок ва бу иш куролни хохлаган вактда "буш жой" (пробел) тугмасини босиб туриб вактинчага ёкиб туриш мумкин. Буш жойни куйворсангиз иш курол яна аввалдаги холатга кайтади.
Лупа - Zoom (лупа) - [Z] - экрандаги расмни куриш масштаб фоизини узгартириш мумкин. Якинлаштириш учун сичконча билан керакли расм кисмига курсатиб бир марта босиш керак, ёки якинрок куриш керак булган сохани сичконча билан босиб туриб танлаш керак. Агар эса узоклаштириш керак булса у холда клавиатурада Alt тугмасини босиб туриб сичконча билан расмга бир марта босамиз. Ушбу ёрдамчи тугма харакатларни тезкор тугмалар оркали хам бажариш мумкин: Zoom In [Ctrl+Плюс] - расмни якинлаштириш, Zoom Out [Ctrl+Минус] - расмни узоклаштириш, Actual Pixels [Ctrl+Alt+0] - расмни 100% экран холатига утиш тугмаси, Ctrl+Alt+Плюс - расмни ойна билан биргаликда катталаштириш, Ctrl+Alt+Минус - расмни ойна билан биргаликда кичкиналаштириш, Fit On Screen [Ctrl+0] - расм ва ойнани тулик экран холатига утказиш.
Перо - Pen (перо) - [P] - сичконча ёрдамида нукталар оркали шаклни яратиш.
Ихтиёрий перо - Freeform Pen (произвольное перо) - [P] - сичконча ёрдамида харакат оркали шаклни яратиш.
Янги нукта кушиш - Add Anchor Point (добавить точку) - [нет] - сичконча ёрдамида шаклга янги бурилиш нукта кушиш.
Нукта учириш - Delete Anchor Point (удалить точку) - [нет] - сичконча ёрдамида шаклдан бурилиш нуктасини учириш.
Нукта узгартириш - Convert Point (преобразовать точку) - [нет] - шакл нукталарининг жойланишини узгартириш (чузиш).
Изохлар - Notes (заметки) - [N] - расм ихтиёрий сохасига матнли изох кушиш.
Товуш изохлар - Audio Annotation (звуковое описание) - [N] - расм ихтиёрий сохасига товуш изохни микрафон оркали кушиш. Пайдо булган ойнада Start тугмасини босиб ёзишни бошлаймиз, тухтатиш учун Stop тугмасини босамиз, ёзиш ойнасидан чикиб кетиш учун Cancel тугмасини босамиз.
Томизгич (пипетка) - Eyedropper (пипетка) - [I] - ихтиёрий рангни кайта асосий ранг килиб танлаш имкониятини яратади. Агар сизга орка ранг килиб танлаш керак булса у холда Alt тугмасини босиб туришингиз шарт булади.
Рангларни солиштириш - Color Sampler (сравнение цветов) - [I] - Info ёрдамчи сохада 4 нукталар ранглари хакидаги маълумотларни курсатиш имкониятини яратади. Нуктани сичконча ёрдамида куямиз, учириш учун эса Alt тугмасини босиб туриб сичконча бин нуктага босиш керак.
Чизгич- Measure (измеритель) - [I] - расмдаги масофани аниклаш учун кулланилади. Агар Alt тугмасидан фойдаланиб чизгич бошидан ёки охиридан яна битта чизик чизиш мумкин ва у ёрдамида транспортир сифатида фойдаланса булади, чунки иккита чизиклар хосил килган бурчак улчамини курсатади.
Ушбу тугма бир нечта амални бажаради: 1) Асосий рангни танлаш - Set Foreground Color (выбрать цвет переднего плана) - устки турган ранг курсаткичини (туртбурчагини) бир марта босиб, хосил булган ойнадан ранг танлаймиз. 2) Орка ёки ички ранг танлаш - Set Background Color (выбрать цвет фона) - пастки турган ранг курсаткичини (туртбурчагини) бир марта босиб, хосил булган ойнадан ранг танлаймиз. 3) Асосий ва орка рангларни узгартириш Switch Foreground and Background Colors (переключить цвет переднего плана и цвет фона) [X] - асосий ва орка ранглар курсаткичлари (туртбурчаклари) устида жойлашган стрелка ёрдамида асосий ва орка рангларни узаро урнини узгартириш. 4) Автоматик асосий ва орка рангларни кора ва окга утказиш - Default Foreground and Background Colors (установить цвет переднего плана и цвет фона по умолчанию) [D] - асосий ва орка ранглар курсаткичлари (туртбурчаклари) тагида жойлашган кичкина белгилар ёрдамида асосий рангни - кора, орка рангни эса окга утказиш.
Экран холати - Screen Mode (режим экрана) - [F] - экран холатини узгартириш тугмаси. Биринчи стандарт холат - стандартный (Standard Screen Mode) - асосий холат, расм ойнаси, меню сатри, иш куроллар сохаси ва ёрдамчи сохалар куринадиган холат. Иккинчи менюли тулик экран холати - полноэкранный со строкой меню программы (Full Screen Mode with Menu Bar) - тулик экран холати, ном сатри, ойна чегаралари, маълумотлар сатри ва куриб чикиш сохалари куринмайди. Учинчи менюсиз тулик экран холати - полноэкранный (Full Screen Mode) - тулик экран холати, олдингига караганда меню сатри хам куринмайдиган холат.
ImageReady дастурга утиш - Jump to ImageReady (переключиться в ImageReady) - [Ctrl+Shift+M] - очик расмни ImageReady дастурга утказади ва унда тахрирлашни давом этишга имконият яратади.
Саволлар: 1. Тасвирга матн кушиш иш куроллар билан ишлаш хакида нима биласиз? 2. Шакллар яратиш иш куроллар хакида нима биласиз?
7.5. Аdobe Photoshop дастурнинг менюси. Меню Image - Образ, Select - Выбор ва Edit - Редактирование.
Расм ранларини, хажмини ва бошка хусусиятларини узгартириш учун махсум меню булими Image буйрукларидан фойдаланиш керак. Булардан энг асосийлар билан танишайлик:
Соха танлаш - бу фотомонтажнинг энг асосий харакатлардан бири. Шунинг учун бу харакатларга доир булган Select меню булим буйруклари билан якинрок танишаймиз. Соха танлаш иш куроллар билан биз юкоридаги мавзуларда танишганмиз. Ушбу иш куроллар билан расмнинг ихтирий соха танлаганимизда, у пунктир чизиклар билан чегараланиб куринади. Агар шу танланган сохага яна бошка ихтиёрий сохани кушиш учун, Shift тугмасини босиб кушимча сохани танлаймиз. Агар эса шу танланган сохадан бир кисмини танлангандан чикариб олиш учун, Alt тугмасини босиб шу сохани танлаймиз.
Энди Select менюсининг асосий буйруклари билан танишайлик.
Танланган соханинг шаклини узгартириш ва у устидан хар хил амалларни бажариш мумкин. Бунинг учун бизга Редактироварь - Edit меню буйруклари бизга ёрдам беради. Масалан танланган соха нусхасини хотирага олиш ва киркиб олиш (Копировать-Copy, Вырезать-Cut), хотирадан чикариш (Вставить-Paste). Энди колган буйруклар билан танишайлик:
Как видно, применив несколько пунктов из этого меню, можно сделать очень многое. Можно сделать фотомонтаж. При помощи выделения и редактирования можно из нескольких фотографий взять разные предметы и людей и совместить их на одной. Если хорошо потренироваться, можно делать хорошие компроматы. Например, возьмем фотографию бани... хотя, это отдельная тема.
7.6. Аdobe Photoshop дастурнинг менюси. Меню Layer - Слои ва Filtr - Фильтр
Меню Layer Слои: распределения изображения на слоях, отображение слоев в документе, как показывать и прятать слои, выделение слоев, переименование слоев, редактирование фонового слоя, изменение режима отображения позрачных областей слоя, добавление нового слоя. РАСПРЕДЕЛЕНИЕ ИЗОБРАЖЕНИЯ НА СЛОЯХ В Adobe Photoshop изображения могут содержать один или несколько слоев. Новые файлы создаются с слоем заднего плана (background), который можно преобразовать в обычный. Если отсканировать картинку и открыть ее в Photoshop, она помещается на задний план. Слои в Photoshop можно сравнить с листами прозрачной пленки с нанесенными на них фрагментами изображения - сложите такие листы стопкой, и перед Вами полная картина. Фрагменты можно редактировать, менять местами или удалять отдельные листы пленки без ущерба для целостности рисунка. Порядок расположения слоев называется последовательностью. Она определяет общий характер изображения. Чтобы какие-то предметы находились на переднем плане и закрывали собой другие, просто измените последовательность слоев. ОТОБРАЖЕНИЕ СЛОЕВ В ДОКУМЕНТЕ Изначально пустые слои прозрачны. С появлением на слое изображения (пикселов) прозрачность нарушается. Про-зрачные области слоя отображаются на экране в виде клетчатого узора. < br> ПАНЕЛЬ LAYERS Панель Layers (Слои) служит для управления слоями документа: позволяет создавать новые слои, менять местами существующие, удалять или объединять их, а также создавать интересные эффек-ты с помощью режимов наложения. 1 Если панель Layers (Слои) не видна, вызовите ее командой Window > Show Layers (Окно > Показать слои). 2 В случае необходимости щелкните корешок Layers, и вкладка слоев выйдет на передний план. 3 Щелкнув кнопку развертывания в верхнем правом углу титульной строки, раскройте панель полностью. (Размер панели зависит от количества слоев в документе.) На панели сверху вниз отображаются все слои активного документа. Слева от заголовка слоя находится его миниатюра, автоматически обновляющаяся при внесении в изображение изменений. КАК ПОКАЗЫВАТЬ И ПРЯТАТЬ СЛОИ Пиктограмма "глаз" в левом вертикаль-ном ряду панели означает, что данный слой видим. Щелкая эти пиктограммы, можно прятать или показывать связанные с ними слои. Протягивание вдоль вертикального ряда включает и отключа-ет сразу несколько слоев. 1 Протяните по "глазам" сверху вниз, чтобы стали видны все слои изображения. 2 Снова протяните по "глазам" - слои станут невидимыми, и изображение ис-чезнет с экрана. Если все слои спрятаны, область, занима-емая изображением, прозрачна, о чем свидетельствует клетчатый узор. 3 Щелкая "глаз" напротив отдельных слоев или протягивая сразу по несколь-ким пиктограммам сверху вниз, попро-буйте вывести на экран различные комбинации слоев. 4 Протянув по вертикальному ряду "глаз", отключите сразу все слои изобра-жения. Можно оставить только один слой, а все остальные спрятать. 5 При нажатой клавише или Alt щелкните "глаз" напротив слоя, который Вы хотите оставить, - все остальные слои стано-вятся невидимыми. 6 Чтобы снова показать все слои, на-жмите клавишу Option (Macintosh) или Alt (Windows) и щелкните тот же "глаз". ВЫДЕЛЕНИЕ СЛОЕВ Слои выделяются и редактируются по од-ному. Выделенный слой называется ак-тивным. Когда слой активен, против его заголовка в вертикальном ряду справа от "глаза" появляется пиктограмма "кисть". ИЗМЕНЕНИЕ ПОСЛЕДОВАТЕЛЬНОСТИ СЛОЕВ Чтобы изменить порядок размещения oтдельных элементов изображения, достаточно изменить последовательность сло-ев. ПЕРЕИМЕНОВАНИЕ СЛОЕВ Диалоговое окно Layer Options (Пара-метры слоя) позволяет переименовывать слои. 1 Дважды щелкните какой-либо слой на пане-ли Layers. 2 В открывшемся диалоговом окне Layer Options введите новое название и щелкните кнопку ОК. 3 Командой File > Save сохраните работу. РЕДАКТИРОВАНИЕ ФОНОВОГО СЛОЯ По умолчанию слои заднего плана (background) всегда самый нижний на па-нели Layers и не может быть перемещен, а его название отображается курсивом. При попытке переместить слой заднего плана появляется пиктограмма, предуп-реждающая о невозможности задуманно-го действия. Чтобы передвинуть задний план или изменить степень его непроз-рачности, придется сначала преобразо-вать его в обычный слой путем простого переименования. 1 Двойным щелчком слоя background на панели Layers вызовите диалоговое окно Make Layer (Образовать слой). 2 Введите название и щелч-ком кнопки ОК закройте диалоговое окно. Теперь слой заднего плана пере-именован, и его можно редактировать, как любой другой. ИЗМЕНЕНИЕ РЕЖИМА ОТОБРАЖЕНИЯ ПРОЗРАЧНЫХ ОБЛАСТЕЙ СЛОЯ Мы уже говорили, что прозрачные обла-сти слоя или изображения представлены в виде клетчатого узора. Вы можете из-менить цвет или размер клеток или убрать их вообще. 1 Удерживая клавишу Alt, щелкните "глаз" напротив какого-либо слоя, чтобы спря-тать все слои, кроме этого. Выберите команду File > Preferences > Transparency & Gamut (Файл > Установ-ки > Прозрачность и цветовой охват). Чтобы уменьшить размер клетки, в списке Grid Size (Сетка) выберите вариант Small (Мелкая) В списке Grid Color (Цвета) выберите один из предложенных цветов. Поэкспериментируйте с размером и цветами клетчатого узора. Прежде чем закрыть диалоговое окно Transparency & Gamut, в списке Grid Size (Сетка) выберите вариант None (He зада-на), чтобы отключить отображение клет-чатого узора. Примечание: Если в поле Grid Size (Сет-ка) выбрать вариант None (He задана), прозрачные области слоя будут представ-лены белым цветом. Щелкнув кнопку ОК, закройте диало-говое окно. ДОБАВЛЕНИЕ НОВОГО СЛОЯ В меню панели Layers выберите New Layer (Новый слой). РЕЖИМЫ НАЛОЖЕНИ СЛОЕВ Normal/Нормальный Dissolve/Растворение Multiply/Умножение Screen/Осветление Overlay/Перекрытие Soft light/Мягкий свет Hard light/жесткий свет Color Dodge/Освеление основы Color Burn/Затемнение основы Darken/Замена темным Lighten/Замена светлым Exclussion/Исключение Hue/Цветовой тон Saturate/Насыщенность Color/Цветность Luminosity/Яркость Слои в растровом редакторе - это круто! Это дает возможности, которые раньше были только в векторной графике. Итак, что же такое слои? Представьте себе, что у вас на столе несколько кусков оконного стекла, положенных друг на друга. На каждом стекле вы что-то нарисовали маркером (рисовать карандашом на стеклах мне еще не удавалось) и теперь смотрите на все это дело сверху. Считайте, что стекла - это и есть слои. Слой можно сделать невидимым, т.е. вытащить стекло из стопки и убрать его подальше. Слои можно поменять местами и тогда рисунки будут перекрывать друг друга иначе. Можно рисовать только на одном слое, совершенно не затрагивая других. Естественно, что если вы закрасите какой-то слой сплошным рисунком без дырок, то вы не увидите, что нарисовано на нижних слоях. Хотя можно сделать слой полупрозрачным. Если рисунки состоят, в основном, из линий и незакрашенных областей, то у вас будет просвечивать стол. В Photoshop скатерть на столе в серо-белую клеточку. Если вам не хочется созерцать эту скатерть, то подложите в самый низ слой, полностью закрашенный белым цветом. Сохранить рисунок со слоями можно только в некоторых специальных форматах. Так что, для подготовки рисунка к публикации в Интернет, вам придется его перевести в какой-то другой формат без слоев (в GIF или JPEG). Для работы со слоями есть специальная палитра Layers. На ней виден список всех слоев, с их названиями и уменьшенными изображениями. Если рядом со слоем изображен глаз, это значит, что слой включен. Если рядом со слоем изображена кисть, то значит, если вы будете заниматься редактированием, то редактировать вы будете именно этот слой. Буква Т обозначает, что слой текстовый. Текст в слоях хранится не как набор точек, а именно как текст, который можно редактировать (так будет, пока вы не сольете текст с обычным слоем). Если стоит буква f, значит, на слое есть "эффект". Опции для слоя можно задать, щелкнув на нем правой кнопкой мышки и выбрав в появившемся меню Layer Options. Здесь можно задать прозрачность слоя, режимы наложения и т.д. Естественно, слои можно удалять и создавать новые. Слои можно менять местами. Меню Layers Для работы со слоями есть меню Layers. Многое из того, что здесь есть, можно сделать и в панели Layers при помощи хитроумных манипуляций с мышкой. " New - Создать новый слой " Duplicate Layer - Сделать копию слоя " Delete Layer - Удалить слой " Layers Option - Задать опции слоя " Effect > Чего_то_там - Задание эффектов между слоями (подробнее чуть ниже) " Arange > Чего_то_там - Перемещение слоев вверх или вниз " Merge Down - Слияние двух слоев в один §5. Эффекты и фильтры Фильтры в Photoshop позволяют искажать, изменять, стилизировать, модифицировать и т.п. ваши изображения. В Photoshop входит очень большой набор фильтров, а если даже вам их покажется мало, то можно достать и установить дополнительные. Чтобы их вызвать, вам нужно зайти в меню Filter, выбрать там группу фильтров, а затем выбрать сам фильтр. После выбора, фильтр применится к вашему рисунку или выделенному участку. У многих фильтров есть диалоги настроек. Часто можно производить настройку фильтра и одновременно наблюдать результат. Рассмотрим основные группы фильтров, и попытаемся их описать. Хотя, если честно, то словами описать фильтры довольно трудно. О них надо не рассказывать, а смотреть на результаты. Так что, после того, как закончите читать этот раздел, поиграйте сами с фильтрами. Чтобы полностью разобраться со всеми фильтрами, надо потратить не один день. Часто, чтобы выбрать подходящий фильтр, приходится выбирать их методом перебора. А бывает не ясно, что же хочется получить, тогда тем более можно произвольно выбирать фильтры и смотреть, что получится. " Artistic - Имитация разных приемов рисования " Blur - Размытие, размазывание. " Brush Strokes - Имитация работы кистью. " Distort - Деформация. " Noise - Работа с шумом и дефектами. Добавление и удаление. " Pixelate - Работа с пикселями. Объединение пикслей по разным законам. Стилизация. " Render - Всякие искусственные эффекты. Блики, отсветки, облачка. " Sharpen - Делает изображение более резким. " Sketch - Имитация всяких стилей и приемов " Stilize - Тоже имитация всяких стилей и приемов. " Texture - Создание текстур.